what's new..

6 October 2011

wanita zaman sekarang.. macam wanita dulu2 tak??

assalamualaikum korang,

macam mana hari korang hari nie? OK ke KO? hehe.. kalau OK, alhamdulillah lar aku ucapkan.. keep it up k.. tapi kalau KO tue, biasalah.. normal lar kalau setiap benda yang kita lakukan tue ada aje masalah pada kita.. tue yang menjadikan kita lebih berhati2 dan matang dalam mencari jalan untuk menyelesaikan masalah itu.. just chill lar k.. :) jgn tensi2 and kalau tensi pun, meh lar baca blog aku nie.. buat pengubat hati yang tengah tak tenteram tue.. hehe..

actually, Achaha Bila Menulis, of coz ada benda yang aku nak story kan pada korang nie.. benda nie buat aku terpikir2 sejak dari petang tadi .. masa aku lepak2 dengan opis mate aku menikmati neslo 'kaw' kat haji tapah petang tadi.. tapi member aku cakap neslo nie tak baik diminum sgt oleh orang yang dah 'berusia' nie.. MACAM AKU.. hehe.. hmm, ye ker tue? dia suruh aku google nanti, carik kesan2 buruk neslo nie terhadap kesihatan orang2 yang dah 'berusia' nie.. ye, MACAM AKU.. huhu.. tapi nanti lar aku carik and kalau very informative, insyaAllah aku akan update kan dalam blog aku nie di laen hari k..

sekarang nie berbalek pada benda yang aku duk pikir petang tadi masa kat haji tapah.. masa tue aku dengan 3 orang member opis mate aku nie.. (wanita ketiga2nya.. ) menikmati early dinner kitorang.. kalau tak salah dalam pukul 6 lebih.. byk gak lar cerita yang kitorang sembangkan dan aku tak tau macam mana boleh kitorang tercerita pasal bf/gf nie.. lupa dah aku macam mana kitorang boleh tersembang cite gf/bf nie.. (mungkin faktor usia aku nie kot membuatkan aku lupa jap.. hehe.. ) part nie yang best nak kongsi dgn korang nie.. hehe..

one of my member yang duk depan aku nie kata dia nak bf yang ada kereta dengan rumah.. kalau dia kawen, dia nak suami dia tue provide rumah dan mesti ada kereta.. "mak aih, demandnye dia nie.." (dalam hati aku cakap lar kan.. hehe.. ) kalau rumah sewa boleh tak? aku tanya lar balek kot2lah dia boleh consider ker.. jawapan dia, "tak ada maknanya.." kih2.. aku just gelak aje sambil menikmati nasi paprik daging yang aku bawak dari opis tue.. :) wanita zaman sekarang kan.. huhu..

then aku tanya lar kat member aku yang duk kat sebelah aku time kat haji tapah tadi, ye lar, mungkin dia berminat dengan intan dan berlian instead of rumah atau pun kereta.. dia kata pun dia prefer rumah dan kereta instead of berlian ataupun intan.. "tak pandang lar emas, intan, berlian nie" tambah dia lagi.. huhu.. berpeloh gak lar aku waktu tue dengar jawapan dia.. neslo 'kaw' yang sepatutnya manis aku rasa, tetibe jadi tawar lak bila dah masuk mulut aku.. tapi abes gak lar secawan tadi.. hehe ..

setakat gelang begini.. (sambil dia letakkan jari telunjuk kanan kat pergelangan tangan kiri dia) tak payah lar encik Azahar.. lagipun dia memang tak minat dengan emas, intan, berlian nie.. tokok dia lagi.. kah2.. berdekah2 aku gelak time tue.. hebat wanita sekarang kan.. alamatnye botak lar kepala lelaki nanti.. hehehe..

member wanita aku yang ketiga lak tambah, perempuan sekarang pandang assets macam rumah.. tak maen lar emas, intan, berlian nie.. (emas, intan, berlian tue kan asset juga kan, kan.. ) aku rasa lar..hehe :D sambil dia menghirup milo ais yang sepatutnya ditabur dengan serbuk milo atas ais tue.. tapi mamak tue tak tabur lak serbuk milo kat atas tue masa dia hantar kat kawan aku tue.. "orang cakap dengan dia tadi suruh letak serbuk milo (merujuk pada mamak tue), tapi dia pandang tempat laen lak.. " ngomel member aku yang ketiga nie sorang2.. hehe..

so, aku puas lar duk pikir dari petang tadi macam mana lar Cinta aku pada aku nanti.. dia nak kereta juga ker? nak rumah juga ker? boleh tak dia consider rumah sewa dulu sebelum dapat rumah sebenar? boleh tak dia terima diri aku yang ada Honda Wave 'turbo' (lar sgt..) with 2 seaters nie.. huhu.. 
pikirnyer pikir, aku yakin dia adalah wanita yang boleh terima aku seadanya.. macam mana aku tau? haa.. meh scroll kat bawah..

"awak, yang nie buat peringatan buat kita dua ya.. janji ya.. " :)

 
"cinta yang suci dapat dilihat dari pengorbanan seseorang, bukanlah dari pemberian semata"




sweet kan, kan..  hehe..  (see the leg lar.. ) hahaha..:)
   
korang.., jgn lar demand2 sgt.. kesian kat kaum laki.. kalau gaji 4, 5 angka ke, boleh lar kot bagi rete kat korang.. tapi kalau gaji macam aku nie, kekadang makan serdak2 kueh raya aje buat dinner.. hehe.. so, fikir2kan tau korang kaum hawa kat luar sana..

ok lar korang, setakat nie dulu lar k.. insyaAllah, kita jumpa lagi di next entry
k.. korang jaga diri tau.. jgn nakal2 sgt kat sane k.. adios.. ~

6 comments:

  1. Zaman sekrg ni harta & cinta same2 penting. Kalau ade cinta je tp harta xde susah tau. Kalau ade harte tp xde cinta pon susah gak. Pendapat aku, aku nak dua2. Demanding umah & keta tu x salah. Coz asset tu akan jd hak 'bersama' gak kalu dh kawen nnt. Keselesaan hidup actualy membantu jugak utk maintain kecintaan. haha...

    ReplyDelete
  2. thanks for your thought friend, and i respect it well :).. i just was thinking macam mana orang dulu2 yang tak berharta (sgt nie..) still boleh kekal bahagian hingga sekarang.. nak plak derang kekal bahagian dengan zaman yang serba canggih nie.. mungkin some of it ada yang tak kekal.. demanding tue terpulang kepada hak individu as long as pihak yang lagi satu afford to give.. whatever it is, tepuk dada tanya selera.. :)

    ReplyDelete
  3. harta tuhh tolak tepi . well like me , bermula dgn tiada apa - apa . and alhamdulillah , dah di kurniakan seorang hero ' muhammad harraz mikail ' . tak semua yg demand harta . but utk keselesaan . dah nama pun na kjd ketua rumah tangga kan . so sebelum berkahwin , bgth semua . kedudukan awak mcm mana . biar dia fikir sikit . lelaki ni yg dia akan tggl bersama selama 80tahun . bukan 5 tahun then cerai . jauh lagi perjalanan wlpn umur awak baru 28 . ce hitung guna waktu saat lahh . kihkihkih . and kesimpulannya , berat sama di pikul , ringan sama di jinjing . duduk sama tinggi . berdiri sama rendah . and last sekali , fikir lah mana yg baik dan buruk . kalau dah jodoh tuhh tak kemana kann . :p

    ReplyDelete
  4. folo u,pliz folo me back
    http://leeyaohleeya.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. leeya: done and added already.. thanks for following me.. do keep in touch k.. :)

    ReplyDelete
  6. Itu memang tak dpt dinafikan..

    Tak boleh nak salahkan wanita juga..itu adalah kehendak kehidupan skang... Cinta sahaja tak boleh beri makan..

    Bdw, welkem to Blogging ya!
    Adie sokong anda!

    ReplyDelete