what's new..

3 October 2011

open haus @ teratak jejaka bujang.. part 2.. (panjang sikit laporannya.. hehe... )

hai kawan2.. :)

korang sehat tak hari nie.. harap2 semuanya ok lar ndaknya ya.. kalau tak sehat, amek lar panadol actifast ke.. insyaAllah, kebah lar sikit sakit tue.. kalau tak sehat gak, meh jumpa aku.. aku bagi ubat spesel punyer.. hehe.. aku kat sini pun macam biasa.. melalui hari2 dengan senyuman aje.. :)(sebab tue wajahku ini awet muda.. hehe..) (nie perasaan aku aje tau).. tapi ada sebutir jerawat gatai duk tumbuh kat pipi.. sakit sgt2 tp jemari runcing aku duk lar belek2, usik2, picit2, tekan2 jerawat nie.. even it hurts but pleasure gitu.. :p

aku actually nak sambung cite open haus rumah aku yang dah berlalu kelmarin nie.. tajuk dia pun part 2 kan.. korang mesti nak tau kesah selanjutnya kan, kan.. kalau tak nak tau pun, kene amek tau gak.. hahaha..

tak lama lepas datin nina and ayunis balek, tetibe aku dapat panggilan tipon.. panggilan dari cintaku.. dia call sebab dia tak tau jalan nak ke teratak kami.. tapi sib baek si amir rayyan nie ada.. leh bagi direction kat cintaku macam mana nak ke sini.. pheww, dalam hati nie sgt berdebar2 k masa nak menunggu dia datang ke rumah aku yang boleh dikatakan kecil nie.. hehe.. tapi buat2 rilex sudah.. jgn lar nak gelabah bon**t lak kan.. hehe.. bila cintaku dah sampai kat perkarangan umah aku nie, dia call lagik suwuh aku keluar umah.. konon nyer takut tersilap rumah.. sabo aje lar aku..  :P dia datang dengan adik dia amani dan hawa-best friend dia .. (katanya..)

sgt terkesima aku time tue bila menatapkan wajahnya.. ditambah pulak dengan cheese tart yang dibawanya.. hehe..  bila dia dah masuk kat dalam rumah, aku pun suruh lar dia jamah makanan yang terhidang atas meja tue.. sepanjang dia di rumah aku, tetibe aku jadi beku tak tau nak berborak apa dengan dia.. adik dia duk lar mengusik kakak dia nie.. yang si hawa nie lak duk berborak dengan cik emi, tak sangka adik hawa nie satu sekolah dengan cik emi.. berborak sakan lar diorang nie.. (kecik beno dunia nie ek.. )

so, aku pandang aje lar dia makan dengan slownyer.. ala2 ayu gitu.. dia makan laksam kalau tak salah aku.. makan sikit, dia lap lelehan kuah laksam di bibirnya dengan tisu.. makan sikit, lap sikit.. makan sikit, lap sikit.. (dalam hati aku: lahai dia nie pun.. meh lar saya lap kan lelehan kuah laksam tue wak.. nak tak?)..tue hanya di fikiran aku aje k.. korang jgn duk sengih2 depan PC nie lak tau.. :P sesekali aku tanya lar juga kat dia.. pas nie pegi mana? ayah dengan mak sehat ke tak? bertolak tadi pukul berapa? gitu2 aje lar soalan aku.. pas dia jawap semua pertanyaan aku, aku diam balek.. hehe.. memang beku lar aku time tue.. sabo aje lar aku kan.. suruh tambah makan lagi dia kata kenyang lak.. hmm, so aku duk aje lar membeku seribu bahasa.. tak lama pas proses pembekuan aku tue, dia pun minta izin nak beransur.. katanya nak pegi umah makcik di kawasan ERL tue.. aku pun teman lar dia sampai kat lift apartment umah aku nie.. ye lar, kot2 jatuh ke masa jalan nanti, kalau tak ada aku, sapa yang nak sambut dia nanti kan.. so, aku rasa better aku teman dia sampai lift.. (bertuah dapat orang semacam encik Achaha Kin nie.. hahahaha.. ) cuma aku tak teman dia sampai ke kereta aje.. sebab tahap aku tak sampai tahap Seth Tan dalan cite Nora Elena tue.. InsyaAllah, akan diperbaiki lagi tahap keromantikan aku di masa akan datang.. hehe.. silap hari bulan, Seth Tan pun minta berguru dengan aku nanti.. (berangan aje aku nie ek.. ) sebelum pintu lift tertutup, aku pesan pada dia supaya hati2, ingat lar pada diriku ini selalu, jgn nakal2 and yang penting kim salam pada parents nye.. nak pancing hati parents dia kan.. :)

tak lama pas tue, cik emi, cik dayah dengan cik aisyah pun minta diri untuk beredar.. kesian diorang.. penat sgt dah tue tolong kitorang memasak.. thanks tau korang.. kalau kitorang buat open haus lagik, kitorang panggil korang masak rendang daging yang sedap dan lembut tue k .. then event kitorang dihadiri oleh team2 CIC-where leaders are born.. gegirl (dengan kalilah aishah dan aiman) dan puan salisa (dengan anak2nya yang cute tue.. ) gegirl puji daging rendang yang korang masak tue sedap dan lembut.. mcm2 lar cerita yang kami kongsikan.. sgt2 meriah time tue dengan anak2 mereka yang masing2 lincah tue..

si adam arjuna nie lak, duk lar snap2 gambar2 kitorang tak kira waktu.. then grup2 blogger aka member2 amir rayyan nie lak datang.. duh, memang haru biru lar rumah kitorang dengan karenah diorang.. rupe nyer diorang baru balek dari tengok teater.. cite The Secret Life of Nora.. lama gak lar diorang kat umah aku tue.. siap bergambar2 bagai.. lepas satu, satu diorang tambah.. diorang sampai time maghrib kalau tak salah then diorang duk sampai lar pukul 9 lebih.. (hehe.. bayangkan lar).. memang jenuh lar kitorang bergambar sakan.. macam2 posing ada.. ada yang terlentang, terbaring, terduduk, terkangkang.. <-- yang nie aku tambah2 aje.. hehe.. memang kenyang lar amek gambar nie.. (nanti aku upload gambar2 yang berjaya di snap oleh adam arjuna, izz dan beberapa orang photograper yang diimport khas ni..) sebelum diorang semua beredar dalam pukul 9 lebih nie, amir rayyan bekalkan lar diorang dengan makanan .. ye lar, kebanyakan nyer students, so, tak salah kan beri makanan ada students nie .. teringat time aku belajar dulu2.. memang mencari2 sumber makanan free..

pukul 10 lebih tue cik suzie, cik imah and cik sofie datang bertandang.. tak lama pas tue puan nada and ustad lak sampai.. suasana time tue sgt2 formal .. ye lar, berbincang pasal kerja dengan boss kan.. boss nak tau update itu ini, nak tau masalah yang dihadapi di centre, so, keadaan jadi serius lar jap.. mcm kat bilek meeting pun ada gak time tue.. tak lama pas mereka semua beransur, cik dayah dengan cik aisyah ntah dari mana datang nyer, bertandang lagik sekali.. rupanya diorang baru balek dari nonton wayang.. cite Bini2ku Gangster.. diorang makan2 dengan Danial.. then kitorang mengusik2 Danial .. nak kenenkan Danial dengan Cik Eily lar kononnya.. belum kenal lagik si Eily nie, Danial dah demand macam2 .. nak suruh belikan baju T-shirt lar , kalau kuar dating, nak suruh topup kan minyak lar.. (dalam hati aku: aduyai budak nie, boleh tahan gak ye .. hehe) memang sah2 lar ko kene reject dengan si Eily nie.. hahahah..alasanya, dia masih student.. sedih.. :(

majlis aku nie officially closed pada pukul 12 lebih lar.. (orang yang terakhir mengundurkan diri adalah adam arjuna dan izz).. kesian diorang.. tertidur dalam kamar kecilku.. berhimpit2 tidur dengan haiqal.. haiqal memang tidur kat umah kitorang malam tue.. so, aku pas mereka balek aje, terus menghempaskan diri ke tilam dan tak sedar2 sampai esok nyer.. tersangat2 letih tapi seronok dapat menjamu kawan2 makan.. sgt2 seronok..

pas nie korang layankan gambar2 sepanjang event nie berlangsung dalam entry aku yang akan datang lak tau.. nak masukkan dalam entry nie, rasa dah panjang sgt aku berceloteh.. takut tak muat lak gambar2 nyer.. (alasan sgtkan.. hahaha..) so, korang pun kene rehat2 otak.. jgn stress2 baca entry aku yang panjang lebar nie.. boleh dibuat laporan tahunan lar layaknya entry aku kali nie.. aku nak stop dulu buat masa nie.. ada masa kita berceloteh lagik k.. daa.. :)

2 comments:

  1. ada blog kgak ker dik? hehe.. jgn lupa doakan kan aku supaya aku dapat move to the next level k.. dan yang penting, jgn lupa jadi follower aku.. hehe..

    ReplyDelete