what's new..

14 October 2011

mandi manda di Gunung Ledang.. :)

Hi semua,

aku harap korang semua tak jemu lagi baca blog aku nie.. nie entry aku yang terbaru.. rentetan cuti2 satu Mesia aku dengan opis mate aku ke selatan tanah air mgu lepas.. kalau korang dah baca entry aku sebelum nie, of coz korang akan rasa macam nak baca entry aku kali nie..

pagi ahad tue, kitorang bgn seawal pukul 8 pagi dan bersiap2 untuk ke Air Terjun Gunung Ledang.. macam biasalah kan, sebelum memulakan perjalanan yang jauh tue, kitorang singgah sarap kat warung berdekatan dengan pangsapuri tempat kitorang menginap tue.. pas abes sarap, tak buang byk masa, terus kitorang memulakan perjalanan ke sana.. sebelum masuk highway, kitorang benti jap kat toll ayer keroh sebab nak tgu Ayie dengan cik dayah.. ye lar kan, derang kan semalam (sabtu hari tue) tak bermalam dengan kitorang.. sementara tgu derang datang, sempat lar kitorang snap beberapa keping gambar kenangan di plaza toll ayer keroh.. hehe..






rasa nyer dalam kul 10 lebih baru lar cik dayah and ayie datang ke plaza toll ayer keroh tue and kami berkonvoi 3 kerete ke Air Terjun Gunung Ledang tue.. kitorang exit plaza toll Tangkak and aku rasa dalam pukul 11 lebih baru kitorang sampai kat sana.. memang tak jauh lar dari plaza toll ayer keroh.. just fyi, nak masuk kat sana, kereta dia charge RM2 and satu kepala RM1.. so, memang berbaloi lar aku rasa..

bergambar dahulu sebelum memulakan expidisi mendaki gunung ledang..

memang time tue, memasing memang dah tak tahan lagi nak mandi termasuk lar aku .. hehe.. ditambah lar pulak dengan ada orang yang tak mandi and mengharapkan mandi air terjun aje lar kan.. so, memang tak sabar2 lar semua.. hehe.. tapi untuk kitorang mendapat tempat mandi yang best, kitorang terpaksa lar mendaki gunung ledang tue.. memang berpenat lelah semua orang mendaki and sib baek ada walkway/tangga yang memang dah dibuat khas untuk sampai ke kolam mandi di atas sana.. alhamdulillah, semua manage to hike that mountain.. tak per guys, nie baru pre-training kite untuk mendaki bukit Broga satu hari nanti.. lagi mencabar bukit Broga tu tau.. hehe.. hopefully korang semua larat k.. sempat juga snap beberapa keping gambar how struggled we were just to get the best place to berendam.. hehe..


nie baru half way pendakian.. snap2 gambar dulu.. :)


time nie dah nak sampai dah.. puan marini time nie dah tak larat sgt nak daki.. kesian.. hehe..


sempat lagi bergambar walaupun penat..


posing wey, posing.. :)


puan marini siap pakai wadges lagi masuk utan okkay..


kitorang berendam, mandi dan buat photoshoot dalam air sampai pukul 2 lebih.. 



  


































puas berendam, kitorang pun berangkat dari situ dan terus menuju ke Muar untuk pekena Mee Bandung Muar lak .. memang jauh perjalanan lar kitorang hari tue.. huhu.. seyes, penat.. and on the way balek ke putrajaya, dalam tak sedar, time aku tengah lena terlentok, budak2 nie amek gambar aku tengah terliuk lentok tertidur dek sebab penat.. sib baek lar aku nie jenis lelaki yang penyabar.. layan kan aje perangai adik2 aku yang agak nakal2 manja nie.. hahahaha.. huhu.. overall, memang happening and best tahap gaban lar hang out pegi vacation dengan korang..



penat gile time nie.. tak sedar derang amek gambar.. sabo aje lar ..hahaha..


byk plan aku dengan opis mate aku nie sebenarnye.. insyaAllah, aku akan keep posted dalam blog nie our up coming events nanti.. guys, next trip please confirm jadi tau.. kalau tak jadi, aku geget sorang2.. hehe..

till then, daaa.. adios..!!



No comments:

Post a Comment