what's new..

17 October 2011

monday bluess.. sigh..!!

assalamualaikum korang,

korang pernah rasa macam nie tak bile tibe hari isnin?!


atau macam nie ker?! ada.. ada tak?!


pernah terfikir macam nie ker? hehe..


paling tak pun, pergi opis tetap pegi.. tapi sampai kat opis macam gini lak..


haha.. kalau korang pernah menghadapi salah satu symptom2 kat atas tue, memang sah2 lar korang menghidapi syndrome Monday Blues!!

serius, tadi memang Monday Blues melanda diri.. bukan setakat hari nie aje, mgu2 lepas pun aku rasa macam aku benci sgt nak pegi kerja hari isnin.. aku memang malas sgt2 pegi kerja tadi.. pergerakan nak ke tempat kerja pun slow2 aje.. even kat tempat kerja pun, kerja yang aku buat hari nie memang sgt2 tidak productive.. (bukan genetic aku yang malas buat kerja ye.. tapi sebab hari Isnin.. ) hahaha.. salah kan pada hari lak kan..

korang pun mesti sama aje kan.. mesti macam malas nak buat kerja.. buat kerja pun lambat2.. then asik2 tengok jam.. asik2 pikir, "bile lar nak balek nie.." kan, kan.. hahaha.. nak tak nak, kene gak lar tempoh walaupun dalam hati tak suka.. buat kerja pun paksa rela aje tadi.. aku terbaca FB one of my friend and dia bagi tips camner nak meng'handle' Monday Blues nie. antaranya:-

1) keep self busy with work

2) keep on smiling like u never smiled before

3) keep on thinking that tuesday is just another hour away
 
whatever it is, terserahlah pada korang macam mana korang nak meng'handle' monday blues korang tue.. but to me, aku memang liat dan tak suke pegi kerja on Monday but i like Friday very much!! hahaha..


4 comments:

  1. aku pon.....asal je ari isnin mesti aku tension...huhu...mood xdak langsong... =(

    ReplyDelete
  2. same here.. sgt2 malas nak pegi kerja hari isnin.. kalau boleh lepas hari ahad terus hari sabtu balek.. hahahaha..

    ReplyDelete
  3. jgn jadi mcm gambar yg no 4 tu dh la...huhuhuhuu..tgk tu, kan dh ZZzzzzzz pas mkn..haahaha

    ReplyDelete
  4. hahaha.. gambar nbr 4 tue memang perlu ada if makan kenyang2 and layan mata yang mengantuk tue time lunch.. hehe..

    ReplyDelete