what's new..

26 June 2013

movie time - World War Z




Assalamualaikum peeps,

Memang niat nak update blog pun pagi neh sambil2 buat kerja2 opis di pagi2 hari.. Ok, kali neh nak cite pasal satu movie yang aku baru aje tengok Ahad lepas dengan puan isteri..  tajuk cite dia World War Z.. lakonan si abe tua yang kacak satu masa dulu iaitu abe Brad Pitt.. ekceli cite neh puan isteri dah lama ngidam nak tgk .. dia dapat tau and nak tgk sesangat cite neh masa kitorang nengok satu movie laen hari tue  .. masa menunggu movie nak start, kan ada trailer yang dimainkan dulu kan sebelum movie sebenar kuar ..  then kuar lah trailer cite World War Z neh .. terus puan isteri cakap yang dia nak nengok cite neh sebab macam best katenye trailer dia.. (trailer memang lah nampak gempak sayang oii.. tak tau lar cite best ke tak .. ).. dalam hati aku berkata lah .. hehek..

Ahad lepas aku berpeluang dapat menonton cite tue bersama puan isteri.. aku tgk kat MV aje and beli tiket jam 9.00pm .. Alhamdulillah, dapat 2 seats di row yang paling depan ye .. penuh gak lah panggung malam tue .. dan sib baek tak sakit tengkok kami berdua duk mendongak!! kalau tak, sadis jadinya .. hehek.. owh ya, kami tgk cite tue in 3D ya .. kire nak rasa efek yang terlebih, tue yang pilih 3D tue .. memang verangan time tue nak rasa efek khas (katenyeee..)

oklah, secara ringkas nya cite tue  menarik untuk ditonton.. cite sekumpulan zombie yang ingin memusnahkan manusia .. abe brad pitt tue lah yang bertanggungjawab mencari penawar bukan untuk mematikan zombie tue, tapi untuk menjadikan zombie neh tidak menyerang manusia .. byk lah dugaan dan cabaran yang abe brad tempuhi dalam mencari penawar tue.. aku nak ulas lelebih movie neh pun aku tak reti sgt .. jadi kesimpulannya, movie neh memang seronok untuk ditonton tapi aku nasihatkan better tgk cite dia yang dalam bentuk biasa atau 2D aje .. kalau 3D neh macam buang duit aje .. sebab efek dia sikit sgt .. and mahal kot tix dia .. tapi demi puan isteri, apa ada hal .. ngeh2 ..

ok lah, takat tue aje lah entry kali neh .. nak sambung buat keje opis balek .. jom nengok trailer cite neh sikit kat bawah neh .. kbai ..



No comments:

Post a Comment