what's new..

12 March 2012

badan sasa, otak cargas.. JOM GYM JOM!!

Assalamualaikum, hye peeps,

time aku menulis blog nie, ramai di luar sana menyaksikan pertandingan badminton All England antara DLCW dengan Lin Dan.. hopefully, Datuk dapat membawa kejayaan kepada negara.. semangat Malaysia Boleh tue penting u ols.. hehe..

berbalik kepada tajuk pagi nie, untuk memastikan badan kita sihat dan otak cergas, seseorang tue perlu bersenam... tul tak, hadik2? sapa setuju, angkat tangan.. hehe.. jadi, dari statement tue lar aku menjinakkan diri bak jinak2 merpati putih untuk pegi gym.. biasa nya aku pegi gym nie pas kerja lar .. schedule aku setiap hari Isnin, Rabu and Jumaat dari kul 8pm - 10pm.. byk factor aku pilih gym yang letaknya di Presint 9 nie.. :-

1. gym nie dekat gak lar dengan tempat aku kerja kat Putrajaya tue.. The gym is located at Kompleks Kejiranan Presint 9.. Aku lak kerja kat Presint Diplomatik.. Those yang tgl Putrajaya tue, fo sho tau lar jarak kedua2 tempat nie.. memang tak jauh.. 

Kompleks Kejiranan Presint 9, Putrajaya
2. equipment untuk exercise cukup bagi yang nak badan sasa macam Aaron Aziz tue.. hahaha.. sebelum nie aku pegi gym kat Kompleks Kejiranan Presint 16.. tersgt2 dekat dengan tempat kerja aku tue berbanding Presint 9, tapi equipment kat sini kurang dan byk yang rosak.. 

nie treadmill kat Presint 9.. sebelum buat exercise yang laen tue, aku lari2 kat atas benda alah nie dulu.. just to get the stamina katanya.. :D

lepas lari2 kat treadmill tue, next exercise will be kaki.. equipment nie untuk yang nak kentalkan otor kaki.. (betis, peha, etc..)

3. those kaki gym yang hardcore yang attend gym kat Presint 9 nie memang ramah tamah orang nye.. sgt2 selesa ketika bersama2 mereka.. abg2 dan adik2 yang badan dia ketul2 tue memang tak lokek nak ajar those beginner macam aku nie teknik dan cara yang betul nak angkat satu2 beban.. kalau ditengoknye seseorang tue terkial2 nak angkat beban, secepat kilat akan dibantunya.. kalau nak balek lepas selesai exercise tue, majoriti orang kat sini akan bersalaman dan ucap "jumpa esok ya.." hehe.. aku lar one of those yang selalu kata kat derang macam tue.. kah2.. tapi memang senang lar berada disamping mereka.. giteewww..

series of dumbells.. fo sho byk kegunaan untuk build mucles biceps, triceps, dada, bahu, etc.. (byk kegunaan kalau tau cara dan teknik yang betul..)

nie multi workout station kot.. sebab aku buat mcm2 kat benda alah nie.. hehe.. tak ada had.. 

4. ada kalanya memang ramai yang datang gym kat presint 9 nie.. silap2 hari bulan, kene beratur kalau nak gunakan equipmentnya.. tapi aku lagi suka kalau ramai2.. sedap sikit nak workout.. kalau dulu kat presint 16, orang terlalu sikit .. bile dah sikit orang, mulalah mood nak memiliki otot kental berketak terbantut jap .. hehe..

yang nie lebih untuk memantopp kan dada dan bahu anda..  macam dada dan bahu aku.. hehe.. 

HOT ITEM!!!!!!! yang nie pun untuk mantapkan dada dan bahu.. from the 1st day till now, aku masih tak dapat nak maen2 benda alah nie.. memang menjadi rebutan para kaki gym yang hardcore.. so, aku tgk aje lar dari jauh sambil telan air liur.. gulp!!  (tempat baring dia tak ada lak dalam this picca)

Alhamdulillah, rasanya almost 2 to 3 months dah aku duk bz kan diri dengan gym nie.. ada perubahan sikit lar pada badan nie.. semakin sihat, ada tenaga keesokkan hari nya dan ada shape sikit.. tapi korang kena kawal makan juga untuk dapat badan yang mantoop disamping pegi gym.. sebab aku pun kawal makan once dah pegi gym nie.. mudah2an semangat macam nie akan terus berada dalam diri aku selama2nya.. nak pulak hujung tahun nie nak kawen .. hehe.. InsyaAllah..

sikit hari nanti aku akan jadi macam nie.. hahahahahaha.. verangan sgt!!

p/s: for now, Aaron Aziz adalah sumber inspirasi aku untuk ke gym.. kih2..

22 comments:

  1. gambar yg last tu tak leh blaaaa...hahahaa

    ReplyDelete
  2. Bro, tempat ni buka kul berp sampai kul brp? bayaran berapa? tima kasih.

    ReplyDelete
  3. bukak setiap hari kecuali cuti am .. bukak dari kul 7.30am - 10pm..
    harga RM2 untuk 2 jam (isnin-jumaat) rm3 untuk 2 jam (sabtu dan ahad)

    ReplyDelete
  4. Ada trainer tak sini

    ReplyDelete
  5. Bro da ade geng ker? join leh.. aku xde geng ni nak gi.. bile xde geng ni, paham2 la.. mood malas start la datang.. huhuhu

    ReplyDelete
  6. tak ada trainer bro .. aku pun dah lama tak pegi gym neh since dah kawen .. aku buat light jog aje kat tasik dekat dengan rumah aku .. hehe..

    ReplyDelete
  7. Esok pg aku nak pi... kul 8 ader kat sana kut.. jom jom..

    ReplyDelete
    Replies
    1. man panching. . bila nk p lg? roger r. tgh cr mmber nk g gym ni. . whtsapp 0182036858. ^_^

      Delete
    2. happy working out guys .. have fun .. :)

      Delete
  8. man pancing : aku dah lama dah tak pegi ke situ .. tak ada masa and sekarang neh bz lar .. ko pegi ke ? keadaan gym kat situ sama ke dengan gambar aku tue ?

    ReplyDelete
  9. Sekarang beroperasi lagi tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sure lah pulak operasi ke tak sekarang sebab dah lama tak datang sini .. huhu..

      Delete
  10. Dumbbell sets tu byk hilang dh skrg -_-

    ReplyDelete
  11. lor ye ker ? aku rasa ramai lah yang amek bawak balek umah .. workout kat umah kot ..

    ReplyDelete
  12. Jom gi gym mlm ni..insyaAllah..nk cari buddies ni.baru best dan bersemangat..emel la filecorrupt09@gmail.com..bru nk try ni..

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. tak sure lah bro.. ko cube g kat kaunter dia .. tanya orang kat sana .. tak pun gugle aje ..

      Delete
  14. Salam bro...byr pada siapa setiap kali nk masuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sure lah brooo.. aku dah lama tak g dah .. huhu..

      Delete
  15. Everyday utk lelaki ke ?? Xde special day utk girls . Adoii . Huhuu

    ReplyDelete
  16. Everyday utk lelaki ke ?? Xde special day utk girls . Adoii . Huhuu

    ReplyDelete